[Pardus-kullanicilari] xp açılmıyor lütfen yardım edin!

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
18 Tem 2009 Cmt 04:21:23 EEST

2009/7/18 fatih atalay <notdisturbed at hotmail.com>

>  makeactive var, grup düzgün çalışıyor pardus açılıyor. pardusun bulunduğu
> bölümü kendisi aktif partition yaptı, sanırım kurulumun sonunda bir soru
> soruyordu orda bir hata yaptım.

Hata degil de, Windows durumdan hoslanmamis gorunuyor, aslinda makeactive ve
chainloader direktifleri ile sorun olmamasi gerekirdi.

pisi'den  gparted   programinin arayip kurup, sonra bir  konsole   programi
acip, burada komut satirinda

xdg-su  -c gparted

komutunu verip, gelen ekrana sifrenizi girdikten sonra gparted grafik
arayuzunden /dev/sda1 'i aktif bolum haline getirip sistemi bastan baslatin.
Bunun sonunda Windows bir ihtimal acilir, Pardus'u da bastan kurabilir veya
wiki'den grub'u kurtarmak gibi bir basliktan faydalanarak sadece grub'u
diskin basina kurabilirsiniz.

Not: bu yazdiklarim Pardus 2009 icin, 2008 varsa sanirim xdg-su  -c gparted
yerine,   kdesu gparted yazmak gerekir.

Emre