[Pardus-kullanicilari] GTK uygulamalarında fontlar

Alper Oguz alper2 at oguz.biz
16 Tem 2009 Per 16:45:50 EEST

Merhaba,

2009'da bazı GTK uygulamalarında fontlar aşırı büyük çıkabiliyor. Örneğin
Thunderbird'te birçok HTML mesajda fontlar 20-25 punto olarak görünüyor. Aynı
mesajlar 2008'deki Thunderbird'de böyle değildi.

Ya da Firefox'ta textbox benzeri kutularda yine 20 punto civarında fontlarla
karşılaşabiliyorum. Hem FF hem Thunderbird'ün font ayarlarıyla çok oynadım,
hiç değişmedi bile. Yani bu büyük çıkan fontlar değişmiyor, ama sayfaların
geri kalanındaki fontlar büyüyüp küçülebiliyor.

Sistem ayarları - Görünüm - GTK stil sekmesinde şöyle ayarlı:

GTK Styles: Clearlooks olarak ayarlı. Use my KDE style in GTK app. da
seçmiştim, fark etmemişti.

GTK fonts: Use my KDE fonts in GTK app. seçili. Hemen altında Sans Serif (size
8) yazıyor.

Firefox and Thunderbird diye bir bölüm daha var ama orada sadece Scrollbar
butonları ile ilgili bir düzeltmeden bahsediyor.

Evet çözüm? :)

--
Alper Oğuz
alper2 at oguz.biz