[Pardus-kullanicilari] Xine ses sürücüleri

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
11 Tem 2009 Cmt 19:30:37 EEST

2009/7/10 Gökhan ERYILDIRIM <gokhaneryildirim at gmail.com>

> .xine'ı da sildim;sonuç değişmedi. Mecburen sistemi yeniden başlattım ve
> tabii ki düzeldi.
> Geliştiricilerden hiç yorum gelmemesini gözden kaçmaya mı, yoksa onların da
> bildiği bir çözümün bulunmamasına mı bağlamak gerektiği hakkında açık bir
> fikrim olmadığı için hata raporu olarak girip girmemekte mütereddidim.

Burasi kullanici listesi, gelistiricilerin buraya bakmasi veya tum mesajlari
okumasi sart olan bir sey degil. Vakitleri varsa bakiyorlardir, yoksa
bakmiyorlardir. Hata Raporlama sistemi onlarla olan baglantimizi saglar.
Ancak her yapamadigimiz seyin, hata mi yoksa bizim bilgi eksikligimiz mi
oldugunu iyi tartmaliyiz.

Sistemi yeniden baslattiginizda Xine ayarlari calisiyorsa ses cikis aygiti
olarak ne olduguna bakabilir misiniz? Pulseaudio varsa onu secin.

> Hiç olmazsa 2009'da düzelmiş olduğundan kesinlikle emin olabilseydik.

Ben 2009 kullaniyorum sorun yok gibi.

> Gerçi çözümsüz bir problem değil,çok şükür,ama neden olduğunu ve niçin
> sistemi yeniden başlatmam gerektiğini,Linux'u yeni öğrenen birisi olarak,
> bilmek isterdim;yani işin mantığını anlamak isterdim.

Evet, bu yuzden xine calisirken cikis katmanina bakmaliyiz. Linux'ta ses
sistemi sorunlarini cozmek cok mesakatli olabiliyor, donanim surucu katmani,
ustundeki Alsa katmani, onun ustundeki PCM cikislar, mixer katmani, onlarin
ustundeki pulseaudio katmani ve son olarak ses ureten yazilim katmanlarinda
sorun olabiliyor.

Asagidaki komutlarin ciktilari sisteminiz ile ilgili bilgi verebilir:

aplay  -l
ve
aplay  -L

--