[Pardus-kullanicilari] Pardus ve düşünceler... devam

yahya koc yhykoc at gmail.com
9 Tem 2009 Per 19:41:06 EEST

2009/7/9 Bahadır Kandemir <bahadir at pardus.org.tr>

> Haziran'a kadar yattığımızı düşünmüyorsunuzdur umarım. Çalışmaya erken
> başlama
> gibi parlak fikirlere biz de sahibiz netekim.

Merhaba,

Yazılanlardan sonra bu fikirlere kapılıp, bu üslup ile cevap verdikten sonra
aslında söylenecek birşey kalmıyor.

Ama yine de bu vesile ile yazıda eksik oldugunu farkettigim ana sürüm
çıkarma kriterleri ne olmalı konusunu açmak isterim.  Temmuz ortasındaki ana
sürümden 5 ay sonra Ocak'ta yeni bir ana sürüm çıkarılmalı mı.

Herşeyden önce A'nın, B'nin yaza doğru çıkan kararlı sürümlerini beklemek
bir tercih olabilir ama yılın başında ana sürüm çıkarmamak için bir geçerli
bir argüman degil. Kde mart'ta, kernel eylül'de kararlı sürümlerini çıkarsa
sürüm tarihi yine bir tercih meselesi olurdu. Ama yılın 2. yarısında bir
ürün çıkarıp o yılın adıyla lanse edilmesi bir tercih meselesi bile
olmamalı. Türkiye şartlarında Pardus'un günceli yakalamaya çalışması bile
yeterince önemli oldugu için şuan için adına fazla takılmamak gerekli o ayrı
mesele.

Her yıl düzenli bir ana sürüm çıkarılması düşünülüyorsa illa kernelin
kde'nin sürüm takvimime uymaya çalışmanın bir geregi yok. En son kararlı
sürüm kullanılır. Nasılsa ara sürümler ile güncel yakalanır. Her ana sürümde
kde4'e geçme gibi büyük değişimler olmasıda gerekmiyor.
Bir yıl az degişim olur,diger yıl fazla.

İlla ana sürümün farkı olması isteniyorsa pardus uygulamalarına (pisi,
çomar,managerlar) için bu özen gösterilebilir. Benim için yalıya bileşen
ekleme-çıkarma destegi gelmesi Ocak'ta yeni sürüm çıkarmak için yeterlidir.
Bilmem yeterince açık mı.

Son olarak daha önceki yazılarımdan farketmediyseniz özellikle belirteyim
Pardus'un gelişimini yeterince takip ediyorum ve yazdıklarım yukarıdaki
uslubu haketmiyor.