[Pardus-kullanicilari] Pardus ve öneriler... Bugün öneri günüm :)

Özgür KURU ozgurkuru at gmail.com
8 Tem 2009 Çar 09:40:31 EEST

> Bence Pardusun yabancıyı değil, yerliyi hedeflemesi gerekir. Yabancıları
> hedefleyen linuks dağıtımları zaten bol miktarda var. Pardusun çok
> kullanılan 15 dağıtımdan biri olmasının altında, özellikle Türkiyelileri
> hedeflemesi yatıyo bana kalırsa.
>
> Aksi durumda, Pardusun Ubuntuyla yarışması gerekir, ki bu da Pardusu
> sıradan bi dağıtım durumuna düşürür. Tübitağın Kanonikılla parasal anlamda
> yarışabileceğini düşünmek olası değil. Yarışabildiğini düşünsek bile,
> Türkiyenin Pardusunun linuksa ya da açık kaynak dünyasına yapacağı katkı,
> [...]
Yazılım". Elbette öncelikli olarak Türk halkının ve iş sektörünün
ihtiyaçları gözetilebilir bu noktada bir sıkıntı yok. Fakat bir yazılım
geliştiriyorsanız, bunu yaperken diğer bir çok dağıtımdan farklı olarak yeni
teknolojiler geliştiriyorsanız dünyaya kapılarınızı kapatamazsınız. Bence
Pardus en çok kullanılan dağıtım arasında yer alıyorsa bu geliştirdiği yeni
bakış açısı ve yeni teknolojiler sayesindedir. Eğer pardus bugün hollandada,
italyada, fransada kullanılmıyor olsaydı en çok kullanılan 15 dağıtımdan
biri olabilir miydi?

Ayrıca herkesin bırakın pardus linux kullanması gibi bir durumda söz konusu
olamaz. Bunun için, ekran kartı sorunları, linux altında çalışmayan fakat
popüler olmuş uygulamaları sayabiliriz.

Ayrıca, Pardus Canonical ile parasal anlamda yarışamıyor da, Microsoft ile
mi yarışacak? Bence paradan çok yapılan işlere ve teknolojilere bakmak
gerekir.
--
Özgür Kuru
www.ozgurkuru.net