[Pardus-kullanicilari] Pardus ve öneriler... Bugün öneri günüm :)

Kılıç Köken kilickoken at gmail.com
7 Tem 2009 Sal 20:50:37 EEST

Bence Pardusun yabancıyı değil, yerliyi hedeflemesi gerekir. Yabancıları
hedefleyen linuks dağıtımları zaten bol miktarda var. Pardusun çok
kullanılan 15 dağıtımdan biri olmasının altında, özellikle Türkiyelileri
hedeflemesi yatıyo bana kalırsa.

Aksi durumda, Pardusun Ubuntuyla yarışması gerekir, ki bu da Pardusu sıradan
bi dağıtım durumuna düşürür. Tübitağın Kanonikılla parasal anlamda
yarışabileceğini düşünmek olası değil. Yarışabildiğini düşünsek bile,
Türkiyenin Pardusunun linuksa ya da açık kaynak dünyasına yapacağı katkı,
genel Pardusun yapacağı katkıdan daha çok ve önemli olacaktır.

Dolayısıyla Pardusun, Türkiyedeki devlet kurumlarında ve büyük şirketlerde
kullanılmaya öncelik vermesi gerekir. Çünkü işyerinde Mikrosoft kullanan
insanların, evlerinde başka bi işletim sistemini kullanma olasılıkları
oldukça azdır sanırım.