[Pardus-kullanicilari] ekran rengı gıttı ısık gıttı (Onur Küçük)

ersay car ersaycar at gmail.com
2 Tem 2009 Per 23:09:51 EEST

> slm arkadaslar pardus 2009 beta ıle ılgılı bırınden yardım rıca edıcem
> makınam 2005 yılı sony vaıo vgn*s560p modelı su ana kadarkı hıcbır
> pardus kubuntu ya da mandrıva da sorun olmamıstı ancak ne zaman beta
> surumunu tek kullanmaya karar verdım ondan sonra bır haftadır sureklı
> sılıp bılgısayarı tekrar yuklemekten sıkıldım.
>
> Sorunum su : Sımdı 2009 beta yukledım guncellemelerı yaptım hıcbır sey
> degıstırmedım ekran kartım nvıdıa 6 serısı bunu guncellemedım ancak
> bır gun sonra (kı bu dedıgım en az 5 kez oldu artık sıkıldım )
> [...]

 Kapalı kodlu nvidia sürücülerini mi kullanıyorsunuz ? Kullanmıyorsanız
onları deneyebilirsiniz. Açıkkodlu sürücüleri kullanıyorsanız (nouveau,
öntanımlı geliyor) bu sürücüler için bugün bazı değişiklikler yapıldı,
yarın sabah güncellemeler depoya girmiş olacak.

 Bu arada beklemek istemezseniz kullanıcı adı ve parolanızı girdiğiniz
yerde (kdm) seçenekler arasında (sağ alt) güvenli kip vb. ayarlar var
onları kullanabilirsiniz.

 Hangi sürücü ile sorun yaşadığınızı iletirseniz ona göre yardımcı
olmaya çalışalım. Ayrıca

 dmesg
 lspci

 komutlarının çıktıları da faydalı olur

Onur Bey sanirim sorunu buldum aslinda olay bootmanager dan windows u boot
ettigim zaman meydana geliyormus bugun anladim ben yine yeniden usanmadan
pardus u kurdum bu sefer hicbirsey yapmadan guncelledim bir kac kez actim
kapatti net e girdim sorun cikmadi sonra windows un oldugu kismi de
bootmanager dan gosterdim ki gitti yine ekran,
boot manager dan windows u boot a alirken sorun oluyor makina da birseyler
bozuluyor. Bilginize ustelik boot sektorune pardus windows u atmiyor
kurarken suan da sadece pardus var bir sorun cikmadi ancak windows u da
bootloader a eklemek isterim . Yardiminizi bekliyorum iyicalismalar.