[Pardus-kullanicilari] 2009Beta da Fan coşuyor!

Serdar Dalgıç dalgic.srdr at gmail.com
2 Tem 2009 Per 17:35:04 EEST

2009/7/2 aydın deniz şenler <adsenler at gmail.com>

> Dostlar 2009Betada benim bilgisayarın fanları çıldırmış gibi çalışıyorlar,
> öyle ki sesleri sokaktan bile duyuluyor.
> Ctr+Esc ile baktığımda "nepomukservicestub nepomukstorage" sürecinin
> işlemcinin yarısını kullandığını gördüm. Süreci sonlandırınca fanlar
> rahatladı.
> Bu neyin nesidir? 2008 de yoktu burada ne işi var?
> Herkese kolay gelsin..

Semantik Masaüstü uygulaması Nepomuk, ayrıntılar için buraya[1]
bakabilirsiniz.

Şahsi düşüncem attığı taş ürküttüğü kurbağaya değmeyen bir program =) kde4
ile, dolayısıyla Pardus 2009'la beraber gelen bir özellik.

Menü'den Sistem Ayarları -> Gelişmiş Kullanıcı Ayarları sekmesinde ->
Masaüstü Araması simgesine tıklayın. (Nepomuk simgesi, göreceksiniz zaten.)
Oradan
Nepomuk Semantik Masaüstü'nü etkinleştir

seçeneğini kaldırırsanız başınız biraz rahatlamış olacaktır.

[1] http://nepomuk.semanticdesktop.org/xwiki/bin/view/Main1/

--
- Serdar Dalgic