[Pardus-kullanicilari] Pardus Uzak Masaüstü 2003 Server

TEAkolik teakolik at teakolik.com
31 Oca 2009 Cmt 12:02:21 EET

 Merhaba arkadaşlar.

    Çalıştığım şirketteki Clientleri komple pardus'a geçirdim.  Fakat
pardus'a geçtikten sonra Uzak Masaüstü bağlantısı yapılınca Uzak Masaüstü
sanki 2003 Server kasıyormuş gibi çalışıyor.

2003 Server Standart
4GB Ram  (PAE Yok.  3,2 görüyor)
P4 3,2 İşlemci

    Pardus Clientlerden önce XP Client olarak TS'e bağlanıyorduk ve kasma
problemi yaşamıyorduk. Pardus 'ta uzak bağlantıyı...

Masaüstünde sağ tıklama yeni oluştur uygulamaya bağlantı.  Uygulama kısmında
KOMUT bölümüne

*rdesktop -k tr -u Muhasebe -g1270×960 -r printer:PANASONIC -a24
192.168.2.100    (1 Client)*

*rdesktop -k tr -u user -g1270×960 -a24 192.168.2.100    (9 client)*

**

*
*

Şeklinde bağlantı sağlıyorlar.   Şimdi diyeceksiniz ki 10 tane yi pardus'a
geçirmiş ayarlamıssın  2003 server'i niye geçirmedin ?

Malesef  2003 Serverde Uyumsoft programını Uzak masaüstünden kullanıyoruz.
Sorun şu ki Uyumsoft ve diğer uygulamalar aşırı şekilde yavaşladı.  Fakat XP
Clientlerde TS bağlantılarında bir sıkıntı yaşamıyorduk.

Acaba sorun 2003 Server de mi ?

Şuan SD kullanımı 876 MB

Fiziksel bellek :  3538320
Kullanılabilir :2549444
Sistem ön belleği : 1816296

CPU kullanımı %2 - 4 arası fakat 4 Client bağlandığı anda programı açar
açmas müthiş bir kasma ve cpu %100 lere fırlıyor..

Acaba sorun Uyumsoft ERP projemizde mi ?

Olaki denk gelmiştir pardus' a geçince Uyumsoft'unda  arıza çıkaracağı
tutmuş olabilir. Şirketi aradım ve Programı kontrol etmelerini istedim. Bu
işlem 1 hafta sürecek.
Sorun kullandığı DB  progress'den kaynaklanabilir.  Progress'i aradım durumu
bildirdim inceleyecekler (p.tesi bağlanıp bakacaklar...)

Acaba sorun Server'demi ?

Eğer öyle diyorsanız tavsiyeleriniz üzere 2003 Server i
Fortmatlayabilirim.

4GB  1X4 ECC Ram
P4 3.2 işlemci
HDD üzerinde 100GB boş alan.
Yedekleme programı  (Günlük yedek gece 00:00 da başlıyor)
Progress
Uyumsoft
Outpost
TS   (AD yok üzerinde Workgroup çalışıyoruz.)
Mail server felan yok. Sadece Paylaşıma açılmış 4 klasör mevcut bazıları
muhasebe erişimli  bazıları diğer userler erişimli
Lisanslı orjinal..
İnternete ADSL Modem üzerinden çıkıyoruz. Server üzerinde bir proxy server
felan yok.
Sistem WLan üzerinde çalışıyor.  1 ADSL modem 2 AP
10 Client içerisinde sadece 5 tanesi Uzak yapıyor.

İlgi ve alakanız için teşekkür ediyorum. Tavsiyelerinizi bekliyorum..

NOT: Parduslar Güncel.  2003 Server güncel.

Hamza ŞAMLIOĞLU

--
http://www.teakolik.com