[Pardus-kullanicilari] Pardusta sanal makine

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
30 Oca 2009 Cum 16:39:38 EET

2009/1/30 Hüseyin Sarmaşık <hivy01 at gmail.com>

> Sanal makine oluşturduğumda bu sanal makinede usb, ses kartı, kamera vs
> donanımlar düzgün çalışıyor mu?

Sanal makine icinde USB kartlari tanitamayabilirsiniz acik kaynak surum
VirtualBox kullanirsaniz. Ikili surum kullanirsaniz mumkun olabilir ama cok
guvenmemek lazim. Ses karti ise VirtualBox'un kendi ses karti tanitiliyor o
calisir herhalde.

Sanal makine icinde USB donanima cok mu ihtiyaciniz olacak?

> Ayrıca sanal makine ile pardus arasında dosya paylaşımı yapılabilir mi?

Yapilabilir. Yapabilmek icin biraz okumak gerekebilir.

> İnternet için de ralink wireless kullanıyorum. Pardusta ralink sürücü
> bulabilir miyim?

Ralink duzgun linux suruculeri uretmiyor ne yazik ki. Ancak belki bir sans
calistirabilirsiniz. Pardus 2008 deneyin derim. Ayrica bence onu satip
duzgun calisan bir kart alin. Listede cokca tartisilmisti, arsivlerde
bakabilirsiniz.

--
Emre