[Pardus-kullanicilari] Kile ve latex turkce karakter sorunu

Serhan Cosar serhancosar at su.sabanciuniv.edu
28 Oca 2009 Çar 00:02:03 EET

Merhaba,

Ben latex'teki türkçe karakter sorunu Kile vs..'den bağımsız olarak ana
tex dosyama aşağıdaki kodlarla harfleri tanıtarak çözüyorum:

%%% Turkce Karakter Kodlari %%%
\catcode240=13 \def ğ{\u g}
\catcode231=13 \def ç{\c c}
\catcode246=13 \def ö{\"o}
\catcode254=13 \def ş{\c s}
\catcode252=13 \def ü{\"u}
\catcode253=13 \def ı{{\i}}
\catcode221=13 \def İ{\.I}
\catcode199=13 \def Ç{\c C}
\catcode208=13 \def Ğ{\u G}
\catcode214=13 \def Ö{\"O}
\catcode222=13 \def Ş{\c S}
\catcode220=13 \def Ü{\"U}

Kile için tek sorun bu karakterlerin düzgün gözükmesi için karakter
kodlaması ISO-8859-9 yapmak gerektiği. Ön tanımlı UTF ile açılınca

\def "garip bir karakter" {\u g}

olarak çıkıyor. Diğer yollanan çözümleri bilmiyordum. Onları da
deneyeceğim. Teşekkürler

Benim Kile ile ilgili bir sorunum vardı. Daha önce yazmıştım. (Sanırım
Fehmi Bey'de yazmıştı) İmla denetimini kullanarak Kile da yazılan tex
dosyalarının sadece Türkçe denetimi yapılabiliyor. İngilizce denetimi
yapılamıyor. Bu konuda bilgisi olan var mı?