[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008.2 RC2 mumcu sürümü duyuruldu.

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
27 Oca 2009 Sal 03:38:31 EET

2009/1/27 Kılıç Köken <kilickoken at gmail.com>

> Konu gündeme gelmişken ben bu kod ad olayıyla ilgili bir öneride bulunmak
> istiyorum.
>
> Pardus kullananların çoğu Türkiyeli. Olmasalar bile Pardusun Türkiye
> kökenli olduğunu, dünyada bilmeyen yok.
> Bu nedenle "caracal", "lynx", "hyaena" gibi okunması bile zor kod adlar
> yerine, Türkçe kod adlar verse yetkililer,
> çok hoş olur bence.
>
> Her sürüme, iz bırakmış bir Türkiyelinin adı verilebilir örneğin.

Onerileriniz icin tesekkurler, gelistiriciler dikkate alacaktir mutlaka,
uygun gorurlerse yapabilirler de. Özgür yazılım dünyasında olduğumuzdan,
eğer verilen isim hoşunuza gitmiyorsa Pardus dağitımını kopyalayıp,
istediğiniz ismi verip yeni bir dağıtım olarak da yayınlayabilirsiniz, tabii
telif hakları ile korunan şeyler hariç olarak (isim, logo vs.).

Bir tartisma baslatmak istemiyorum ancak Türk demekten çekinmenize gerek
yok. Türkiye Cumhuriyeti ırk temeli ile oluşturulmuş bir devlet degildir,
Türk demek Türk vatandaşı anlamına gelir. Nasıl Fransa'da yaşayan bilimum
milletten adam, Fransız vatandaşı olunca kendine "Fransız" diyorsa benzer
bir ÅŸey.

http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_vatanda%C5%9F%C4%B1

Selamlar, Saygılar,
--