[Pardus-kullanicilari] webcam

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
21 Oca 2009 Çar 18:37:45 EET

2009/1/21 fatih diler <famak48 at gmail.com>

> arkadasım vermiş oldugunuz tüm işlemleri gerçekleştirdim fakat benim webcam
> markasını tanımlamıyor markası minton v v c 8003    driverler  sadece
> microsoftu destekliyor.tavsiyeniz üzere skype yi yükleyecegim  ilginize
> tesekkür ederim

lsusb komutunun ciktisini verin demistim bir onceki postamda ve gerekli
komutu yazmistim. onu gondermemissiniz.

kamerayi cikartip, pisi'deki kernel kategorisindeki ov511x-jpeg paketini
kurup, kurulum tamamlaninca kamerayi tekrar takip dener misiniz?

VLC paketini de kurup, VLC'yi calistirip, menuden "yakalama aygitini ac"
(open capture device) secebilir misiniz? Eger kameraniz taninmissa burda
goruntuyu alacaksiniz.

VLC yerine xawtv programi da kurulabilir. Eger bunlarda kamera calisirsa,
skype icin bir ayar yapmak gerekcek onu ayrica yapariz.

Emre