[Pardus-kullanicilari] webcam

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
21 Oca 2009 Çar 17:23:51 EET

2009/1/21 fatih diler <famak48 at gmail.com>

> merhaba ben yeni bir pardus kullanıcısıyım . daha önceden kullandıgım
> windowslive messenger da kullandıgım gibi ne mikrofonu nede webcam ı
> kullanamıyorum amsn de kullandıgım webcam ın driverini kabul etmiyor bu
> geçici bir problemmi  yoksa hep aynımı kalacak yani ams ni live msn gibi
> kullanamayacakmıyım.tesekkürler

Webcam'inizin marka modeli nedir?  Bu tip konular listede cok tartisildi,
arama yapmayi denediniz mi? Wiki'ye goz attiniz mi?

ALT+F2 tuslarina basip, konsole yazip enter'a basin, gelen pencerede
sudo /sbin/lsusb

komutunu verin, sifre isteyecektir, kendi sifrenizi verin, cikan sonucu
buraya gonderirseniz iyi olur. Komutun kamera takili iken calistirilmasi
lazim.

Eger webcam'inizin linux destegi varsa, calisacaktir. Ancak sesli gorusme,
mikrosoft'un kullandigi mekanizmayi gizli tutmasi yuzunden calismaz. Ancak
skype yukleyerek hem sesli hem goruntulu gorusme yapabilirsiniz.

--
Emre