[Pardus-kullanicilari] Webcam Sorunları

ozgur at atlasjettech.com ozgur at atlasjettech.com
17 Oca 2009 Cmt 19:35:23 EET

Selamlar

Denemelerimi USB hub olmadanda yaptım sorunu çözmedi ancak microdia
chipsetli
oxc45 kameramı sonunda sadece wxcam programında
çalıştırabildim.ancak daha önce gspca, pwc
ve microdia sürücü paketleriyle çalıştıramamıştım

Şöyleki:Pardus kurulumunda aşağıdaki işlemi yapabilmem için eksik
paketler olduğunu
okuyup onları pisi ile kurdum. daha sonra
http://repo.or.cz/r/microdia.git adresindeki dosyayı indirerek
make komutu ile sn9c20x.ko dosyası oluşturdum daha sonra bunu
/lib/modules/2.6.25.20-114/kernel/drivers/media/video yoluna el ile
kopyaladım
depmod -a yaptım ve yazma yetkileri verdim. şu an için sadece wxcam
programıyla
0xc45 id nolu kameram yine sadece wxcam programıyla
çalışıyor.restart yaptığımdada
sorun olmadı.
kopete , skype, amsn ve test-webcam (v4l2 dahil) komutu ile
çalışmıyor.
yaptıklarım doğru değil veya biryerlerde eksik var biliyorum ama
nerede
bu arada sürümüm 2008.2 beta 2.6.25.20-114

Saygılar
Yardımlar
Özgür Çakar