[Pardus-kullanicilari] Webcam Sorunları

Fatih Tumen fthtmn at gmail.com
17 Oca 2009 Cmt 09:21:11 EET

Merhaba,

2009/1/16 <ozgur at atlasjettech.com>

> Pardus 2008.1 i yaklaşık 7 gün önce kurdum. Pardusla ve Linuxla tanışmam
> yeni
> oldu. Pardusu kurarken hiçbir sorun ile karşılaşmadım.
> tek sorunum  kameralarla ilgili şimdiye kadar 4 adet webcam denedim
> hiçbirini
> çalıştıramadım. 1 adet te divicam oda çalışmadı. denediğim tüm kameralar
> usb
> idi. toplam 2 USB portum olduğu ve bunlardan biri bozuk olduğu için USB hub
> kullanıyorum. USB hub üzerinde kamera ile beraber usb klavye ve usb
> wireless
> [...]

Eger henuz denemediyseniz, usb hub kullanmadan, yani kameranizi
bilgisayarinizin tek calisan usb girisine takarak dener misiniz?
Ve eger sisteminizde kurulu degilse gspca paketini kurun.
lspci ciktinizda gozuken 3 kameranin ucu de Pardus depolarinda bulunan gspca
[1] paketinin taninan kameralar listesinde mevcut.

[1] http://mxhaard.free.fr/spca5xx.html

--
Fatih Tümen

--server.py
for creature in creatures: Alive = mount /dev/life /universe/creature
--client.py
while Alive:
   try: survive()
   except: rip()