[Pardus-kullanicilari] Webcam Sorunlarý

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
16 Oca 2009 Cum 01:19:33 EET

2009/1/16 <ozgur at atlasjettech.com>

> [...]
> yenioldu. Pardusu kurarken hiçbir sorun ile karşılaşmadım.
> tek sorunum  kameralarla ilgili ÅŸimdiye kadar 4 adet webcam denedim
> hiçbiriniçalıştıramadım. 1 adet te divicam oda çalışmadı. denediğim tüm
> kameralar
> usbidi. toplam 2 USB portum olduğu ve bunlardan biri bozuk olduğu için USB
> hub
> kullanıyorum. USB hub üzerinde kamera ile beraber usb klavye ve usb
> wirelessmouse bulunuyor. diğer iki cihazım (fare ve klavye) gayet güzel
> çalışıyor.
> usb hub ile bir sorunum olduğunu sanmıyorum.

Pisi'de donanim kisminda bazi Webcam suruculeri var, onlari kurdunuz mu?
Kurup sistemi yeniden baslatip deneyin.

> [...]
> WHC017, ...
> 2---Bus 001 Device 006: ID 18ec:3188
> 3---Bus 001 Device 007: ID 0471:0325 Philips SPC 200NC PC Camera
> 4---Bus 001 Device 008: ID 046d:0840 Logitech, Inc. QuickCam Express
> 5---Bus 001 Device 010: ID 041e:405a Creative Technology, Ltd
>
> Kameraların lsusb ile alınan bilgileri yukarıdaki gibi.
> Genelde 1 numaralı kamera microdia ile ilgili çalışmalar yaptım.
> internette veforumlarda aradım tüm söylenenleri uyguladım. microdia.ko
> sürücüsünüde
> indirdim söylenen dizine koydum yine çözmedi. her kamerayı tek tek wxcam ,

.ko dosyalarinin tam tamina kernel'inizle uyusmasi gerekir.  Versiyonu en
ufak son rakamda bile farkliysa calismaz. Eger ayni versiyon olduguna
eminseniz (mesela 2.6.25.20-114 gibi), dosyalari koyduktan sonra
(/lib/modules/kernel_inizin_versiyonu  ) depmod komutunu calistirin ki modul
taninsin. Ya da sistemi yeniden baslatin.

--
Emre