[Pardus-kullanicilari] Kile ve latex turkce karakter sorunu

Cagacan Deger cagacan at gmail.com
13 Oca 2009 Sal 18:53:27 EET

Merhaba Arkadaslar,

Aslinda latex ile ilgili bir sorunum var ama Kile kullandigim icin pardus
listesinden bir cevap bulabilmeyi umuyorum.

Kile kullanarak sunum hazırlamaya ugrasiyorum. Fakat kile (ve genel olarak
latex) turkce karakterleri klavyeden girildigi sekliyle yanimiyor. Ornegin ü
yazmak icin \"{u} gibi bir komut girmek gerekiyor ve bu gibi komutları her
turkce karakterde tekrarlamak isi cok uzatiyor.

Acaba kile'de turkce karakterleri girmenin kolay bir yolu var mi? Latex'e
turkce karakter kumesini tanitmak mumkun mu? Netten bazi yonntemler buldum
ama hicbiri sonuc vermedi. (ornekler: babel paketini kullanmak, turkce
karakterler icin yeni komutlar \newcommand tanimlamak vb.)

Kolay gelsin,

Cagacan Deger