[Pardus-kullanicilari] Dalaman Ýlçe Tarým Müdürlüðü de Pardus'a göçüyor...

Ozgur GOKALP ozgurgokalp at gmail.com
12 Oca 2009 Pzt 22:51:03 EET

Bugün geldiğim durumu kısaca özetliyeyim. Müdür Bey'in bilgisayarına Pardus
kurma çabalarım sonuçsuz kaldı. İlk önce cdden kurmaya çalıştım. İki defa
denedim, okuma hatası gibi farklı iki hatayla kurulum işlemi %40 lar
civarında sonlandı. Cd kontrolü yaptım, cd sağlam. Zaten 16x dao modunda
yazdırmıştım (en düşük hız oydu). Cdde sorun çıkmamasına rağmen dedim belki
okuyucu bozuktur, bir de Usb bellekten kurmayı deneyeyim. Bir tane Usb
bellek hazırladım. Kuruluma başladım ama yine aynı yerlerde benzer hatalarla
işlem kesildi. Kullandığım iso dosyasıyla daha önce kurulum yapmıştım, onda
bir sorun yok. Daha sonra aklıma minimum sistem gereksinimleri geldi.
Kurmaya çalıştığım dizüstü 256 MB bellek içeriyordu. Ama paylaşımlı bir
ekran kartına sahip olduğu için bunun 8 MB ı ekran kartına ayrılıyordu. Yani
248 MB ram kalıyordu sisteme. Baktım Pardus minimum 256 MB bellek istiyor,
dedim geçici bir bellek ilavesi yapayım, kurduktan sonra tekrar sökerim.
Bizim dairedeki benzer model bir dizüstünden bellek ilavesi yapmaya çalıştım
ancak bellekler uymadı birbirlerine :( Günü böylece havanda su döverek
geçirdim.

Neyse sonuçta yılmadım. Müdür Beyle konuşup durumu izah ettim. Kendini
hazırlamış Pardus's biraz üzüldü ama en azından bundan böyle Firefox ve
Openoffice kullanmak konusunda kararlı. Kendisine yeni bir dizüstü temin
edince tekrar uğraşılmak üzere sırayı sonraki arkadaşa devretti. Yarın
sabahtan itibaren de sıradaki arkadaşın kullandığı sisteme yükleme
yapacağım. Usb bellekte kurulum isosu hazır olduğundan bugünkü kadar
uğraşacağımı tahmin etmiyorum.

Son olarak size de bir sorayım: Sorun Bellekten mi kaynaklanmıştır yoksa
başka birşeyler de olabilir mi? Ben 5 defa denedikten sonra kurulamayacağına
kanaat getirip topu belleğe attım. Siz nereye atarsınız başka?

12 Ocak 2009 Pazartesi 21:03 tarihinde mehmet gürol çay <
gulizgurol at gmail.com> yazdı:

> İşte Pardus'un güçü diye ben buna derim.
>
> 12 Ocak 2009 Pazartesi 13:11 tarihinde Bunyamin VICIL <arianus at gmail.com>yazdı:
>
> herkes adına hayırlı olsun...

>>> var." Baktım Usb kabloyla bağlanmış yerel bir Hp 1010 Laser yazıcı var