[Pardus-kullanicilari] ALSA

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
6 Oca 2009 Sal 22:45:43 EET

2009/1/6 gmail <okanogretmen at gmail.com>

> Emre teşekkürler bütün dediklerini denedim. Amarok programını da ses
> çıkışını pulseaudio yaptım yine de ses çıkmadı. Son çare olarak başka
> bir posta da gördüğüm geriye alma yöntemini kullanacağım. Tasma > Sistem
> Seçenekleri > Geçmiş Yöneticisi'nden geçmişte bir nokta seçip ona
> döneceğim. Eğer ayarlarımda bir sıkıntı olmazsa geçmişte bir noktada
> işler düzelecek.

Bunu yapmadan once, su komutlari bir dener misiniz?

konsole acalim (ALT-F2 sonra konsole yazip enter), ;

alsamixer
   Bu komut mixer ayarlarini gosterir, ordan tekrar bir bakin, ozellikle
altinda MM yazanlar mute edilmis kanallardir, yani sessizlestirilmislerdir.
m tusuna basarak onlari sesli hale getirin, yukari ok ile sesleri acin.

aplay -Dplug:hw:0 -r 44100 /usr/share/sounds/alsa/Noise.wav
  Bu komutu verince bir hisirti sesi duymalisiniz.

aplay -Dplug:front -r 44100 /usr/share/sounds/alsa/Noise.wav
  Ayni sekilde yine bir hisirti sesi gelmeli.

Ses gelmiyorsa sorun daha cins bir sorun demektir :)

--
Emre