[Pardus-kullanicilari] İzin sorunu

NeoTr 01passionate at gmail.com
4 Oca 2009 Paz 23:28:27 EET

On Saturday 03 January 2009 20:02:46 Aydın Şenler wrote:
> Dostlar,
> Bir usb belleğe slax kurmaya çalışıyorum ama hata alıyorum. Galiba dosya
> izinlerinden kaynaklanıyor.
> Usb belleğin izinlerini ve sahibini değiştirmek için yönetici hakları ile
> her yolu denedim ama hep "izin verilmedi" karşılığı alıyorum.
> Arayüzden denedim olmadı, "su -" ve ardından "chown ..." komutlarını
> denedim ama hep izin verilmedi diyor.
> Biçimi fat32 ve Pardus "vfat" olarak görüyor.
> Acaba ext3 olarak mı biçimlendirmem gerekiyordu?
> Ne yapabilirim?
> kullanın. Listeye iletmek istediğiniz soruları
> [...]

Merhaba Aydın Şenler, bir fikrimi belirtmek isterim. Hata alıyorum demişsiniz
ama bu hata da geçen tam cümleleri yazmamışsınız. İzin verilmedi hata
mesajının dışında başka bir cümle yazmıyor mu?
Ben bir tecrübemi paylaşayım. Eğer Vista'dan flash diske Slax işlemi
yapıyorsan hata vermesi normaldir. O hata mesajının da özü şudur. Erişim
kilitli hatası vermektedir. Bu hatanın da mantığı Vista'nın flash diskin
Mbr'sine yazamadığından kaynaklanmaktadır.

Bu slax işini XP de yaparsan hiç bir sorunun kalmaz.
Flash diske Fat32 olarak format çektikten sonra. Boot klasörünün içine girip
içindeki uzantısı (((.bat))) olan dosyayı çalıştırman yetmektedir. Zaten
işlem sonunda başarı ile tamamlanmıştır yani succesfull gibi bir mesaj sunar.
Bu işlemden sonra güle güle kullanabilirsin ve arkadaşlara da Slax'ı tavsiye
ederim. Saygılar.