[Pardus-kullanicilari] Proxy arkasından PiSi güncellemeleri yapmak

Erdem Uysal uysalerdem at gmail.com
3 Oca 2009 Cmt 20:51:48 EET

Pardus severler Merhabalar,
Öncelikle kendimden bahsedeyim, inşaat mühendisiyim, bilgisayar ve pardus
benim için bir hobi, hayat felsefem ise "özgürlük için" :)
Mesleğim gereği internete bağlandığım bütün ağlar, hep bir proxy arkasında
oldu. Kullandığım Padus versiyonu Pardus 2008.1 Hyaena hyaena
[2.6.25.20-113]. Tasma'dan proxy ayarlarını yaptım.

"$sudo pisi up" komutu  "Proxy configuration has been found for 'http'
protocol" ile sorunsuz bir şekilde"bz2" ve "bz2.sha1sum" dosyalarını
güncelliyor. Fakat eğer güncelleme var ise ilgili dosyayı indirmeye
çalışıyor ve "File is not a zip file" hatasını veriyor.

Farkettim ki, şirket proxy sunucu üzerinde kurulu olan GFI WebMonitor isimli
güvenlik programı, dosya indirme isteği geldiğinde önce bu dosyayı server'a
indiriyor ve bu arada, bizim PiSi'de GFI WEbMon'un "Dosyanız şuanda
indiriliyor" uyarı html dosyasını bir güzel indirip kendine "paket adı.pisi"
şeklinde saklıyor. (inen dosyaları inceleyebilmek için "cache" özelliğini
açmıştım)

İşin ilginç yanı, aynı sisteme (Laptop Acer TravelMate3270) Ubuntu kurdum.
Onun paket güncelleyicisi, bir problem yaratmadan güncellemelerini yapıyor.

IT sorumlusu arkadaşı arayıp sorunun GFI'ın *.deb dosyalarına özel olarak
izin verip vermediğini sordum, konu ile ilgili bir ayar olmadığını söyledi.
Pek yardımcı olmadı diyebilirim.

Sonuç olarak 2 seçenek var

1) Ubuntu proxy üzerinde araya giren GFI'ın programının farkında ve
işlemlerini ona göre yapıyor. PiSi bunun farkında değil!

2) Ya da GFI WebMonitör programı *.deb dosyalarına güvenip, direkt
indirilmesini sağlıyor, *.pisi dosyalarını ise önce sunucuya indiriyor.

Bu konudaki bilgi ve deneyimlerinizi paylaşmanızı rica ediyorum. Sizden en
kısa zamanda e-postalar almak dileğiyle

--
Erdem UYSAL
---