[Pardus-kullanicilari] network ve filtreleme sistemi

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
1 Oca 2009 Per 20:23:10 EET

Merhaba,

Bana kalirsa sizin ihtiyaciniz olan sey bir "proxy" ve content filtering
uygulamasi. Acik kaynak cozumler (squid gibi bir proxy mesela) olabilecegi
gibi profesyonel cozumler uzerine de yogunlasabilirsiniz. Bu tip cozumlerle
ilgili arastirma yapmadan birsey soylemek zor.

Bir kac sey yapilabilir:
- Modeminizdeki firewall ayarlarindan tum IP'lerden disari cikislari
kapatacaksiniz.
- Sadece bu proxy/content filter makinesinin IP'sine disari cikis izni
vereceksiniz.
- Tum diger makineler "proxy" sunucu olarak bu sistemi gosterecekler. Bu
sistem uzerinden de siz istediginiz yerleri acip kapatacaksiniz gerekli
filtrelerle.
- Proxy tanimlamayan makineler sadece sirket icindeki agda gezebilir halde
olacaklar.

Bahsettigimiz sistemi, cift kartli halde modem ile ic ag arasina koymak da
bir metod. Bir kac ilgili proje sayilabilir:

- Smoothwall express
- ipcop
- pfsense
- Endian Firewall

Ilk olarak ipocop ve Endian Firewal'a goz atabilirsiniz.

Ayrica bir takim baska sorunlariniz da var gibi, ornegin kullanicilar nasil
oluyor da sistemlerine Chrome kurabiliyorlar? Hepsinin kendi sistemlerinde
"user" yani kullanici olarak calisip, yonetici haklari bulunmamasi
gerekiyor. Yani hicbirsey kuramamalari lazim. Belki portable uygulamalara
yonelenler olabilir ancak onun da bir cozumu belki bulunur (kullanici
dizinlerindeki haklari executable olmayacak sekilde ayarlamak gibi).

Emre