[Pardus-kullanicilari] network ve filtreleme sistemi

Levent SARI floyd07 at gmail.com
1 Oca 2009 Per 20:00:16 EET

Herkese merhabalar,

    Arkadaşlar çalıştığım ofiste network ve kişisel kullanıcılarımız ile
ilgili birtakım problemlerimiz var. Sistem yöneticileri bu sorunlarla
ilgili olarak benden bir çözüm bulmamı istediler. Ben de uzun zamandır
ofisteki makineleri PARDUS  a geçirmeye çalıştığım ve bir çok soruna
Linux üzerinden çözüm bulmaya çalıştığım için içinde bulunduğumuz sorunu
buraya taşımayı  ve sizlerden çözüm önerisi almayı uygun gördüm.

    Ofisimizde yaklaşık olarak otuz (30)  adet makine mevcut. Bunların
hemen hemen on (10) tanesinde Ulusal işletim sistemimiz olan "PARDUS"
kurulu. Diğer makineler de ise ne yazık ki hala XP PRO mevcut. Şuan için
ofiste  bir çok makine ip leri elle yapılandırılmış olmasına rağmen
direk modem üzerinden  internete çıkmakta . Bu da ne yazık ki bir çok
sorunu beraberinde getirmekte. Bu sorunlar içerisinde şuan için en
önemli sorunumuz ise; ofisteki kullanıcıların internette "youtube" vb
sitelerden ve bir takım kişisel bloglar da mevcut olan saçma sapan dizi
- film -mp3  vb şeyleri indirmekte, Hatta online olarak izlemekte. Ve bu
durum ne yazık ki  bu kriz ortamında duraksayan işlerin iyice
yavaşlamasına neden olmakta.

    Burada ki diğer bir sorun ise biz sistem yöneticileri olarak;
ofisteki diğer kişisel kullanıcıların ellerinden interneti tamamı ile
almak istemiyoruz. Sadece tek istediğimiz yukarıda da bahsettiğim gibi
ofisteki kişisel kullanıcıların  blog ve youtube benzeri sitelerden mp3
film vs izleme ve indirmelerini engellemek. Ben bu soruna çözüm bulmak
için ofisteki tüm makinelerden iexplorer i kaldırıp yerine firefox
kurdum ve firefox un bir takım eklentileri ile bu durumun önüne geçmeye
çalıştım. Ancak bu seferde ofisteki kişisel kullanıcılar ne yazık ki
"google chorome" kullanıp benim koyduğum filtreleri aşıyorlar. Bende
içinde bulunduğumuz bu soruna daha profesyonelce bir çözüm bulmak adına
internet üzerinden yaptığım bazı araştırmalar beni ufak bir polis makine
sistemi ve bu sisteme entegre edilmiş çift ethernet kartı olayı çözümüne
yöneltti. Ve içinde bulunduğumuz  bu durumun önüne filtreler ile
geçebileceğimi gösterdi. Ancak bu olaya nasıl bir çözüm bulabileceğimi
hala tam olarak çözebilmiş değilim.

    Şuan için aklıma gelen yöntem elimde bulunan p3 makineye uygun bir
sistem kurmak ve çift ethernet kartı ile ağı filtrelemek. Ancak bu
sistemi nasıl kurabileceğim vede nasıl bir yol izleyebileceğim konusunda
herhangi bir fikrim yok. Bulunduğum departmanda şuan iki adet PARDUS ve
birde xp pro makine mevcut. Pardus makinelerden biri boşta o yüzden onu
filtreleyici sistem olarak kullana bilirm. Ama hala ne yapacağımı
bilmiyorum. Sizlerden ricam içinde bulunduğumuz soruna uygun bir çözüm
bulabilem konusunda bana yardımcı olmanızdır. Keza bu durum ile ilgili
çalışmları kendi departamanımdaki makinelerle ufak ufak deneyerek tam
bir sisteme oturttuktan sonra tüm şirkette kullanmaktır.

     Şimdiden her şey için sizlere teşekkür ederim. "SARI"