[Pardus-kullanicilari] Wicd programı ile Ağ Yöneticisi arasındaki fark?

Serhan Cosar serhancosar at su.sabanciuniv.edu
27 Şub 2009 Cum 16:53:06 EET

Merhaba,

Okulumdaki kablosuz erişim ağı wpa/wpa2 tabanlı ve sertifika dosyası ile
çalışıyor. Windows'da ağa bağlanmak için bu sertifikayı yükleyip
kablosuz ağ için sertifikayı seçiyorsunuz. "*Authentication" *olarak da
PEAP seçiyorsunuz.

Pardus'ta Ağ Yöneticisinde açılan bir bağlantının ayarlarından "Kimlik
Doğrulama" kısmında "Güvenlik" olarak "Dinamik WEP" seçtiğimde PEAP
seçebiliyorum ve sertifika dosyasını gösterebiliyorum. Bu şekilde
ayarladığımda ağa bağlantı olmuyor. Burada yazan Dinamik WEP yerine
sertifika girilebilen PEAP doğrulama yapılan WPA tabanlı bir seçenek yok
mudur?

İlginçtir yukarıdaki sorunumu "wicd" programı ile çözebildim. Orada
şifreleme olarak "PEAP with TKIP" seçtim ve sertifika yolunu gösterdim.
Hiç bir sorun çıkarmadan ağa bağlandım.

Merak ettiğim Pardus'taki Ağ Yöneticisinde farklı olan ya da yapamadığım
şey nedir? Bu Ağ Yöneticisinin bir eksikliğimi ya da "wpa supplicant"ı
düzgün mü kullanamıyor? "Wicd" programı nasıl yapabiliyor?

Teşekkürler