[Pardus-kullanicilari] Pardus'ta Epson tarayıcı kullanımı

Ozgen Gulmen ozgen.gulmen at bafayag.com
24 Şub 2009 Sal 11:48:12 EET

Arkadaşlar merhaba,

Epson Perfection V500 adlı bir tarayıcı aldım. Bu cihaz kendi sürücüleri
ve programlarıyla Windows'da  gayet iyi çalışıyor. Linux'ta kullanımı
hakkında yapılmasını önerdiklerini sırayla yaptıysam da başarılı olamadım.

Pardus'ta Xsane paketini yükledim. Kooka ve Xsane tarayıcıyı görüyorlar.
Ancak, tarama yaptırmak istediğimde cihazın başlatılamadığına ilişkin
bir hata mesajı alıyorum. Burada her hangi bir detay bilgi yer almıyor.
sane-find-scanner ile scanimage -L aşağıdaki çıktıyı veriyor.

Bu konuda önereceğiniz bir kaynak veya yöntem var mıdır?

Powerful-pardus ~ # sane-find-scanner

  # sane-find-scanner will now attempt to detect your scanner. If the
  # result is different from what you expected, first make sure your
  # scanner is powered up and properly connected to your computer.

  # No SCSI scanners found. If you expected something different, make
sure that
  # you have loaded a kernel SCSI driver for your SCSI adapter.

found USB scanner (vendor=0x04b8 [EPSON], product=0x0130 [EPSON
Scanner]) at libusb:001:003
  # Your USB scanner was (probably) detected. It may or may not be
supported by
  # SANE. Try scanimage -L and read the backend's manpage.

Powerful-pardus ~ # scanimage -L
device `v4l:/dev/video0' is a Noname BT878 video (AVerMedia TVPhone
virtual device
device `epson:libusb:001:003' is a Epson es flatbed scanner

İyi günler dilerim.

Özgen Gülmen