[Pardus-kullanicilari] Üç Sistem Sorunu-Durumu

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
22 Þub 2009 Paz 18:43:24 EET

2009/2/22 NeoTr <01passionate at gmail.com>

> Ubuntu'yu kurarken dikkat ettiÄŸim bir konu var;
> Windows (sda1)
> Swap (sda6)
> Pardus (sda7)

 sda5'i goremiyorum. Orada ne var?

Ubuntu kurulumda her zamanki gibi bir sorunla karşılaşmadım, açılış
> ayarlarının en başına kendisini de kattı. Böylelikle ilk sırada Ubuntu,
> ikinci sırada Pardus ve doğal olarak üçüncü sırada ise Windows oldu.
> Ubuntu'yu çalıştırırken hiç bir sorun yok. Windows'u çalıştırırken de bir
> sorun yok. Fakat Pardus'u çalıştırmak istediğimde; error 17 cant mount the
> partition hatası vermekte.

Pardus'un ilgili menu.lst girdisini yazabilir misiniz buraya?

> 1) Windows'u kurarken diskette bulunan sata desteÄŸi ile kuruyorum. Hdd'nin
> sata olması etki eder mi? (Sata Sis 180)

Hayir. Dogru metod.

> 3) Windows ile birlikte Linux aile üyelerinden; örnek olarak Pardus ve
> Ubuntu
> kurulduğunda açılış bilgileri birbirlerini mi etkiliyor?

Etkilememesi gerekir.

4) Acaba Ubuntu kurarken yukarıda açıkladığım Swap ve Pardus alanında bir
> rakam eksilmesi mi etki ediyor? Ya da bir rakam eksilmesi nasıl oluyor?

Evet burda bir dert var gibi.

> 5) Swap alanının 2 tane olması etki eder mi? Yani Pardus kurarken Swap
> alanı
> da veriyorum. Ubuntu kurarken de Swap alanı verdim o etki eder mi?

Hayir ama adresleri dogru vermek lazim.

> Arkadaşlar uzun oldu ise özür dilerim. En sonunda sorunu yada durumu
> çözemedim, Bende doğal olarak Hdd'yi yeni almış gibi formatlayarak
> Windows'u
> ve Pardus'u yeniden kurdum. Åžu anda Ubuntu yok. Siz deÄŸerli arkadaÅŸlarla
> paylaşıp yardımlarınızı yada bilgilerinizi almak istedim.

Su andaki partition listesini verebilir misiniz? fdisk  /dev/sda  sonra
fdisk icindeyken print komutu ise yarar.

--
Emre