[Pardus-kullanicilari] TV kartımı yükledim, web kameram gitti

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
22 Şub 2009 Paz 03:11:23 EET

On Sun, 22 Feb 2009 03:02:49 +0200
Kaan AKŞİT <kunguz at gmail.com> wrote:

> Chicony 2.0 web kameramı kurmak için http://linux-uvc.berlios.de/
> adresine bir göz gezdirdim.
>
> Konsolda masaüstünde
>
> hg clone http://linuxtv.org/hg/~pinchartl/uvcvideo/
> <http://linuxtv.org/hg/%7Epinchartl/uvcvideo/>
>
> komutunu verdim ve uvcvideo odasına girip önce
>
> make
>
> sonra
>
> make install komutunu verdim
>
> Bir yerde hatam var ise yardımcı olur musunuz ?

 bu komutlarda herhangi bir yerde hata verdi mi ? Vermedi ise bir
kereliğine

 depmod -ae
 modprobe uvcvideo

 komutu ile kameranın çalışması lazım, yeni sürücünün de açılışta
otomatik çalışması lazım.

 Bir yöntem de, bir kaç gün önce linux-uvc yi (sizin kameranızın da
sürücüsü) 2.6.29 kernel için yamalayıp kendi playground dizinime
kurmuştum. Sisteminizde kernel-source paketi (pisi it kernel-source) ve
system.devel bileşeği (pisi it -c system.devel)  kurulu ise

 pisi -d build
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/onur/kernel/drivers/linux-uvc/pspec.xml

 komutu ile sorun çıkmaz ise oluşan linux-uvc paketini sisteminize
kurup bilgisayarınızı baştan başlattığınızda çalışması lazım