[Pardus-kullanicilari] KDE su- Password Problemi

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
19 Şub 2009 Per 10:15:27 EET

Thu, 19 Feb 2009 09:11:31 +0200, Veli Kabayel <kabayel at gmail.com> :

> Clamav ı guncelleerken KDE root paralosı istedi ve root parolasını
> yazdığımda hatalı şifre uyarısı veriyor. terminaldan de su- veya sudo
> ile root haklarını kullanamıyorum fakat alt+ctrl+f1 ile konsola gecip
> root paralosını yazıyorum ve login oluyorum. SSH ile bağlanırkende
> root ile login olamıyorum. Ne yapmam gerekir bu durumda Clamav ı
> gunceleyemedim bu nedenden dolayı
Kullaniciniz wheel (yetkili kullanıcı) grubunda olmazsa, root
olamazsiniz. Tasma'da kullanici yoneticisinden kullanicinizi wheel
grubuna eklemelisiniz.

SSH ile ontanimli olarak root baglantisi kabul
edilmiyor. /etc/ssh/sshd_config dosyasinin icindeki "PermitRootLogin
yes" satirinin onundeki # isaretini kaldirip, kaydedip, ssh servisini
"service openssh restart" komutu ile tekrar baslatirsaniz root olarak
ssh ile baglanabilir hale gelirsiniz.

                   Doruk