[Pardus-kullanicilari] Eduroam

Kaan AKŞİT kunguz at gmail.com
15 Şub 2009 Paz 21:18:06 EET

Bir İTÜ mezunu olarak bir İTÜ'lüden yardım gelmesi tam isabet oldu. Ancak şu
anda bağlanmaya çalıştığım ağ, yurtdışında bir üniversiteye ait Eduroam
kablosuz ağı.

Sonrasında dhcpcd'i bir kere denemiştim. Ve hata aldığımı hatırlıyorum. İlk
fırsatta ağ sınırları içinde iken dhclient'ı deniyeceğim. IP adresimi bana
otomatik ataması gerekiyor diye düşünüyorum. Çünkü başka bir işletim sistemi
ile bağlanırken aynen öyle oluyordu.

Bilgisayarım TOSHIBA A200-1bp model bir bilgisayar. ndiswrapper deneyeceğim
ancak bazı çekincelerim var. PARDUS 2008.2 kullanıyorum ve ağ kartımı
kendisi zaten tanıdı ,aşağıda ki adreste ki gibi ağ kartımı güncelleyipte;
sorun yaşama durumunun oluşmasını pek istemiyorum.

http://tr.pardus-wiki.org/Donan%C4%B1m:Toshiba_Satellite_A200-1BP

Kaan

Pazar 15 Şubat 2009 tarihinde, Kaan AKŞİT şunları yazmıştı:
> Konsol'da
>
> wpa_supplicant -c wpa_supplicant.conf -i WLAN-Interface -D wext
>
> komutunu verdim fakat gene bağlanamadım.

Bu komutu verip bırakmıyorsunuz di mi? Yani dhclient, dhcpcd ile veya
kendiniz
elle IP vererek bağlanmaya çalıştınız mı?

Ağ yöneticisi WPA-EAP desteklemiyor şu anda. Ben de aşağıdaki satırlar ile
ITU-NET'e bağlanıyorum. Bir de bazı sürücüler ile bu şekilde bağlanmak
mümkün
olmuyor. ndiswrapper da dahil değişik sürücüleri deneyebilirsiniz.

network={
      ssid="ITU-NET"
      key_mgmt=WPA-EAP
      eap=PEAP
      identity="x at itu.edu.tr"
      password="x"
      phase1="auth=MSCHAPV2"
      priority=1
       pairwise=CCMP TKIP
      ca_cert="/.../linux-ITU_CAs_CertificateChain.pem"
}