[Pardus-kullanicilari] Eduroam

Kaan AKŞİT kunguz at gmail.com
15 Şub 2009 Paz 14:08:54 EET

Bulunduğum üniversitede Eduroam ağı bulunmakta. Ancak bir türlü
bağlanamadım. /etc/ssl/certs odası altına gereken eduroam-chain.pem
dosyasını üniversitenin dediği adresten çekip koydum. wpa_supplicant ile
bağlanabilmek için wpa_supplicant.conf dosyasının en sonuna bu satırları
ekledim;

network={
    ssid="eduroam"
    key_mgmt=WPA-EAP
    eap=TTLS
    identity="XXX at biruniversite"
    anonymous_identity="anonymous at biruniversite"
    password="SIFRE"
    ca_cert="/etc/ssl/certs/eduroam-chain.pem"
    phase2="auth=PAP"
}

Konsol'da

wpa_supplicant -c wpa_supplicant.conf -i WLAN-Interface -D wext

komutunu verdim fakat gene bağlanamadım. Üstüne üstelik bir başka bağlantı
kurmak istediğimde de bilgisayarı yeniden başlatmam gerekiyor. Öte yandan Ağ
yöneticisi ile Eduroam hesabı yarattım ve Dinamik WEP seçeneği altında TTLS
ve PAP özelliklerini seçim kullanıcı adımı ve şifremi düzgün şekilde girdim.
Gerekli ağ aygıtını ilişkiledim.CA sertifikasını eduroam-chain.pem bağladım.
Ama gene sonuç alamadım.

Yardımlarınızı bekliyorum,

Kaan