[Pardus-kullanicilari] acemi soruları

Hamit Giray Nart hgnart at groupwain.net
8 Şub 2009 Paz 13:25:50 EET

Enis Bey merhaba,
1- Bu programları Pardus sürümlerini yükseltince silip, yeniden yüklemeniz
gerekmiyor. Pisi'den "Güncellemeleri Göster" butonuna bastığınız zaman,Pisi,
depodaki paket sürümleri ile bilgisayarınızdaki kurulu sürümleri
karşılaştırır. Güncellenen varsa indirip kurar. Sizin birşey yapmanız
gerekmez. Ancak sistem kurulumu yaparsanız programlarınızı yeniden yüklemeniz
gerekir. Mesela 2008.2 beta sürümünüzü Pisi güncellemesi ile 2008.2 kararlı
sürüme yükseltebilirsiniz. Bunu yaptığınızda programları yeniden yüklemeniz
gerekmiyor. Ancak sistemi yeniden kurmak gerekirse (2007'den 2008'e geçiş
gibi) o zaman programları yeniden kurmanız gerekir.
Programlar genelde ev dizininizde gizli klasör olarak kendi isimlerinde
klasörlere kurulurlar. Ancak diğer klasörlere de -genelde /bin, /usr ve /etc
klasörleri olur-  dosya ve komutlar yazabilirler. Pisi ile kurduğunuz
paketlerin tümünü yine pisi ile kaldırın. Hariçten bir Linux programı
yüklediyseniz de indirdiğiniz sitede ve/veya indirdiğiniz pakette kurulum ve
kaldırma ile ilgili talimatları izleyerek programı Pardus'a kurup,
kaldırabilirsiniz.
2- PiSi'yi açın. "Diğerleri" bölümüne gelin. KDE ve 4'ü aynı anda gördüğünüz
paketleri kurun. Aramaya KDE4 yazınca tüm paketler çıkmıyor. Kimisi kde4 diye
geçiyor kimisi ise kdeadmin4 gibi farklı isimlerde oluyor. Türkçe dışında dil
paketlerini kurmasanız da olur. Kurulum bittikten sonra ctrl+alt+f1 ile
konsol'a gelin. root olarak giriş yapın. Sonra service kdebase off komutu ile
KDE 3.5.x'i kapatın. service kdebase4_workspace on ile KDE4'ü açın. Bunları
yaptıktan sonra sistemi yeniden başlatın. Pardus KDE4 ile açılacaktır.
Ancak KDE4'ün, 3.5 sürümü kadar kararlı olmamasından dolayı sorunlarla
karşılaşabilirsiniz.
Kolay gelsin.