[Pardus-kullanicilari] Intel Corporation Ses Kartýmý Tanýtamadým

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
4 Þub 2009 Çar 00:00:23 EET

2009/2/3 Cem Topuz <topuzcem at gmail.com>

> Marka model derken heralde ÅŸunu demek istediniz.
> Intel pentium 4
> 3.00GHz
> 512 MB RAM

Toplama sistem sanirim OK.

Sistem gereksinimleri tam olarak karşılanmadığı için Çalışan CD KDE4
> açıldıktan sonra donuyor. Ses kartımı tanıdığını açılırken çıkardığı sesten
> anladım.

peki dondugunda CTRL+ALT+F2 yapabiliyor musunuz? komut satiri gelirse ordan
ilgili komutu calistirabilirsiniz.

Ayrıca araştırmalarımda şöyle bir şeyle de karşılaştım. Web kamerasında
> mikrofon olduğunda yazılım çakışması falan oluyormuş galiba. Kameranın USB
> fişini çekip alsaconf la yeniden yükleme falan yapmışlar ama konsola
> alsaconf yazınca command not found yazıyor. Galiba 2008 lerde alsaconf
> yokmuş. Pardusu yeniden mi kurmam lazım? bu durumla karşılaştığım linki
> gönderiyorum. http://forum.pardus-linux.org/viewtopic.php?f=3&t=4986

Sistemde web camera varsa onu cikartip sistemi acar misiniz? Ben
gonderdiginiz modullerin arasinda snd-hda-intel modulunu gorebiliyorum,
neden ALSA cihazlari yaratilmamis onu anlayamadim dogrusu. Asagidaki
komutlarin ciktilarini da gonderebilir misiniz?

cat /proc/asound/cards

dmesg

Tesekkurler,

Emre