[Pardus-kullanicilari] Intel Corporation Ses Kartýmý Tanýtamadým

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
3 Þub 2009 Sal 22:03:19 EET

2009/2/3 Cem Topuz <topuzcem at gmail.com>

> Emre Bey istemiş olduğunuz bilgileri gönderiyorum.
> Yaklaşık 1,5-2 aylık bir Pardus kullanıcısıyım.
> En başta bilgisayarım toplama, masaüstü bir bilgisayar.
> Ayrıca Pardus 2008.2 KDE4 çalışan CD yi de denedim. ses kartımı tanıdı.
> Daha önce Pardus 2008.1 i kullandım o da tanımadı.
>
> aplay -l çıktısı:
>
> ---------------------- # aplay -l
> aplay: device_list:217: no soundcards found...

Tamam, ses kartinizin modulu yuklenmemis veya yuklenen modul ses kartinizi
tanimamis gibi. Emin olmak icin asagidaki komutun ciktisini gonderebilir
misiniz?

lsmod

Ciktiyi bir dosya yaratip ekleyerek de gonderebilirsiniz. Ayrica sordugum
diger sorulara da yanit verirseniz daha iyi olur. marka model vs.

ayni komutu, calisan CD ile ses alirken de calistirip ciktiyi ayri bir dosya
olarak gonderirseniz, farklara da bakmaya calisiriz. Yine aplay -l  calisan
CD ile alirsak iyi olur.
--
Emre