[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008 Realtek Ethernet Kartını Tanımıyor.

Fatih Tumen fthtmn at gmail.com
1 Şub 2009 Paz 00:30:14 EET

2009/1/31 Star Gate <warrior_gate at hotmail.com>

> *Açıklama:*Pardus 2007  böyle sorunlar hiç yoktu , 2008 yükledim ethernet
> kartını görmedi ve sesi de tanımadı bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.

Konuya hakim degilim ama soyle bir sey onerebilirim.
Guncel kernel'de realtek suruculeri mevcut.
*lsmod | grep realtek *
ciktisinda bir sey gormuyorsaniz
*/sbin/lspci -k *
ile varsa ethernet kartiniza atanan surucuyu gorebilir
yoksa
/lib/modules/2.6.25.20-114/kernel/drivers/net/phy/realtek.ko yolundaki
surucuyu
*sudo /sbin/modprobe realtek *
komutu ile hafizaya yukleyeblir, isinize yariyormu diye bakabilirsiniz.

ses kartiniz ile ilgili de
listede bir kac kez sorulmustu,
isinize yarayacagini umarak suraya [1] ve suraya [2] yonlendiriyim sizi:

1] http://lists.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/2008-November/045306.html
2] http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/2009-January/046975.html

--
Fatih Tümen

--server.py
for creature in creatures: Alive = mount -t tmpfs /dev/life
/universe/creature
--client.py
try: while Alive: survive()
finally: rip()