[Pardus-kullanicilari] usb kızılötesi alıcı

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
27 Ara 2009 Paz 23:08:14 EET

2009/12/27 Cihan Kaya <kayacin at gmail.com>

> Açıkçası kızılötesi alıcıların çeşitleri olduğunu bilmiyordum.
> Anladığım kadarıyla ihtiyacım olan CIR.  Yapmak istediğim şey şu: dvd
> player kumandasını kullanarak mplayer gibi bir programı (kendi yazdığım)
> kontrol etmek.

Eger bu tip bir kumandayi kullanacaksaniz, bu CIR tipine giriyor yani
Consumer IR. Bunlar alici verici ikisili olarak alinmasinda fayda var,
herhangi bir CIR alici ile X kumandasi calismayabilir. Bende ornegin
notebook'un kendi TV kartinin kumandasi var, onu kullaniyorum Ubuntu ile
calisan XBMC sistemimde. Ancak cok basim agridi calistirana kadar. Tum
keycode scancode ugrasmak tanimlamak zorunda kaldim.

Ancak siz sansli iseniz baska bir TV kartinin kumandasi da bu is icin
kullanilabilir.

En guzel cozum ve tavsiyem ise, set olarak bir USB alici ve onun kumandasini
almaniz. Media Center remote diye de gecer bunlar, linux uyumlusunu bulup
alabilirsiniz. Surda bir ornek buldum:

Emre