[Pardus-kullanicilari] Gateway (ağ geçidi) ipsi farklı ise

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Ara 2009 Per 15:31:32 EET

2009/12/24 ahmet nal <neo_ferhat at yahoo.com>

> Bunu bende merak ettim sanırım windows arayüzlere bir öncelik sırası
> tanıyor bu sıralamayı neye göre yaptığını bilmiyorum ama örneğin kablolu
> ethernet kablosuz ethernete göre öncelikli. Bu yönlendirme işini
> deneyebilirsem buradan durumu yazarım.

Evet, windows'da arayuzlerin oncelik sirasi vardir. Aglarin listelendigi
penceredeki bir menu'de bulunuyor bu sira.

> [...]
> yazdığımız zaman dev If kısmı için aşağıdaki açıklama var. Yani arayüzü
> belirtmeseniz de kernelin mevcut yönlendirmeleri, cihaz özelliklerini ve
> yönlendirmenin eklendiği yeri hesaba katarak arayüzü otomatik olarak
> seçtiğini söylüyor buna ne diyeceksiniz.
>
> dev If force the route to be associated with the specified device, as the
> kernel will otherwise try to determine the device on its own (by checking
> already existing routes and device specifications, and where the route is
> added to). In most normal networks you won't need this.

Bu gayet acik ve daha once soyledigimi soyluyor. "Normalde" (neye gore
normal denebilir tabii :)  ) "route" girdileri ag arayuzu (eth0, eth1, ppp,
vs.) belirtilerek degil, ag gecidinin  IP adresi belirtilerek verilir,

route add -net ag_ip_blogu netmask agin_netmaski ag_gecidi_adresi,  ornekle:
route add  -net 192.168.1.0 netmask 255.255.255.0 10.0.0.1

bu satirla, 192.168.1.0/24 aginin, 10.0.0.1 ag gecidinin arkasinda oldugunu,
dolayisi ile bu aga gidecek paketlerin 10.0.0.1 ag gecidine dogru
gonderilmesi gerektigini soyluyoruz kernel'e. Tabii bir de IP adreslerimiz
var. eth0'imizda 10.0.0.2/24 ip adresi tanimli oldugunu dusunursek, kernel
artik 10.0.0.1 sisteminin, 10.0.0.2 adresinin tanimli oldugu ag arayuzunde
bulunabilecegini biliyor, yani eth0'in arkadasinda.

Sizdeki fark, bu ag arayuzune IP'yi atamadan, dogrudan ag arayuzune
yonlendirme girdisi ekleyerek kernel'e veriyorsunuz bu bilgiyi.

--
Emre