[Pardus-kullanicilari] Güncellemelerden sonra managerlara " erişim engellendi"

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
22 Ara 2009 Sal 16:14:02 EET

On Tue, 22 Dec 2009 15:59:12 +0200
Selim Tavşan <selimtavsan at gmail.com> wrote:

> Bu durumda aklıma bir soru geldi. Bu sorun baştan engellenemez mi?
> Yeni başlamış kullanıcılar bu hataya çok rahat düşecektir.Hatta ben
> tecrübeli kullanıcıların da düştüğünü gördüm :)
>
> stable ve test deplarının aynı anda sisteme eklenmesi engellense,
> sadece ne yaptığını bilen kullanıcılar/geliştiriciler gerektiğinde
> (gerekir mi onu da bilmiyorum)
> --ignore-file-conflicts benzeri bir metotla
>
> pisi ar test http://packages.pardus.org.tr/200x-test
> --ignore-repo-conflicts

 Ne yaptığını bilen bir kullanıcının hem test deposunu hem stable
depoyu aynı anda sisteme ekleyip sistemine zarar vermesi açıkcası çok
aklıma yatmıyor. Böyle bir işlemi yapmak için gerçekten o iki depoda da
neler döndüğünü bilmek gerekir diye düşünüyorum.

 Mesela elle test deposundan bir paketin yeni sürümünü kurmak ne
yaptığınızı biliyorsanız mantıklı bir hareket olabilir, ancak "depo"
eklediğiniz zaman sisteminiz bu yeni depoya özel yapılması gereken
işlemler varsa (temel bileşenlerin mutlaka kurulması, güncellenmesi,
depodan kaldırılan paketlerin sistemden zorla kaldırılması) otomatik
olarak yapıldığı için durum kontrolünüzden çıkıyor ve çok daha riskli
hale geliyor.

> benzeri şekilde komut satırından ekleyerek bu işlemi yapabilse hoş
> olurdu...
>
> ne dersiniz pisi'ye böyle bir hata kaydı/iyileştirme isteği gireyim
> mi?

 "Farklı sürümlerin depoları birbirine eklenemesin" değişikliği pisi ye
girdi, sanırım şu anda bir sıkıntısı var ama bu işlem için dediğin gibi
bir şey yapmaya çalışıyoruz. "Aynı sürümün farklı depoları" durumu
biraz daha karmaşık, nasıl ayırt edilebilirkonusunda kararsızım.
İstersen hata kaydı gir, konuyu orada konuşalım, başka fikirler
yorumlar da alalım.