[Pardus-kullanicilari] ati 9.12. güncellemesi

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
22 Ara 2009 Sal 14:10:32 EET

22 Aralık 2009 13:39 tarihinde <CoskunAKTAS at iaosb.com.tr> yazdı:

> Ati 9.12. güncellemesiyle X1550 ekran kartına destek sağlanacak mı? Yanlış
> hatırlamıyorsam Pardus 2008 de X1300 - X 1550 ekran kartı aynı yazılımla
> çalışıyordu.

2008 deki kernel için ilgili kartla kullanacağınız sürücü var ama 2009
sürümünde kullanılan kernel için
ATI yazdığı sürücülerde eski kartların desteklenmeyeceğini  açıklamıştı.
Farkederseniz 2008 sürümünde de
ati sürücüleri güncellenmiyor.

sonuç olarak yeni sürücü = eski kartlar için daha az/hiç destek demek
oluyor...

yapabileceğiniz şunlar:

- kernel-2.6.29 dan daha eski bir kernel olan dağıtım(mesela Pardus 2008)
kullanıp ati sürücülerini kullanmak.
- daha yeni kernel kullanan bir dağıtım(Pardus 2008 veya çıkacak Corporate2
gibi) ile radeon/radeonhd açık sürücülerini kullanmak...