[Pardus-kullanicilari] Pardus kullanıcı hesapları ve Grup hk..

Ömür BAŞGÜL omurbasgul at mynet.com
17 Ara 2009 Per 12:33:16 EET

Merhabalar,

Pardus kullanıcı hesapları ve gruplarını öğrenmek amacıyla, cevaplarsanız
sevinirim.

Kullanıcı ekleme ve kullanıcıyı grupları oluşturup silme konusunu anladım.

Xp kullanıcı hesaplarında okulda anlatılır iken demiştim ki ya bu
kullanıcı hesaplarında ne var ekler siler ve yetkili kullanıcı olarak
kullanılır.

Şimdi öğendim ki kullanıcı hesapları o kadarda basit değilmiş :)

Öğrenmek istediğim:

-- c:\Documents and Settings\All
user
-- c:\Documents and Settings\Default
User

Bunların pardus'taki karşılığı nedir?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ve en önemlisi

- roaming user ve mandatory roaming user

Bunlar pardus'ta varmıdır?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı grubuna irc'te söylenene göre  CHMOD ile eklemelerin
yapıldığını ama bunu çözemedim :(

örneğin Okul isminde bir grup oluşturuyorum ben buna bir kullanıcıyı
eklemeyi öğrendim ( Kullanıcı ekler iken dahil olunan gruplardan seçem
diye tabi )

oluşturulan bu gruba bir kısıtlama veya bir ayarı kullanması için yetkiyi
nasıl verebilirim?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- "Linux group" diye aradım ama hep kullanıcı topluluklar çıktı :(

- Grupları sadece konsol ve chmod  ile mi ayarlanacak?  GUI var
mı acaba? user-manager 'da sadece ekleme silme ve kullanıcı ekler iken o
çıkan grubu seçme işlemi var.

Nasıl ayarlanacağı konusunda basit bir örnek rica edebilir miyim?

:) Bu gün artık son rahatsız edişim :) okuldaki linux konuları
bitiyor....

Bu postayı kaile alıp okuduğunuz için şimdiden çok teşekkürler...

		Ücretsiz dinlemek için yüzbinlerce şarkı Kavun'da! Tıkla, dinle.