[Pardus-kullanicilari] www.ozgurlukicin.com da bilmediğimiz birşeyler mi var?

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
10 Ara 2009 Per 09:42:04 EET

Sayın Barış Bey
Maillerinizi  yanlış okuduğum kanaatinde değilim...

"Projeden kastınız pardus projesimi? Boşyere ubuntu'ya geri dönmeyelim?"
"Bildiğim kadarıyla pardus, gentoo dan evrilmiş bir dağıtım, yanlışım varsa
düzeltin, "

Bu iki satırda sizin maillerinizin ilk satırları oluşu paralelinde yazdığım
mail size ve diğer arkadaşlara gelen maillerdeki Ubuntu, kubuntu ağırlıklı
yazıları,yanıtlarıda kapsar nitelikteydi. Tamamını kendinize mal etmemeniz
gerekir. Yazdığım bir genel idi. Ubuntu olsun knoppix olsun debian kökenli
bu işetim sistemlerinin depoları na mütenahi zengin ama aynı iş için en
etken program yerine önünüze 30-40 değişik uygulamalı aynı işi gören program
pk.inin çıkması zengin denen depoda size en yararlı olanını bulmanız için
araştırıp, deneyip bir sürü zaman kaybına neden olması veya gereksiz yere
yüklediğiniz fazla program ile bilgisayarınız harddiskini doldurmanız. Özgür
yazılım kullanmaya başlayan arkadaşların hemen hemen tamamına yakını Pardus
yanında en az bir iki değişik dağıtımı da kurup kullanıyorlar.Ben de her
linux kullanıcısı gibi Pardus un yanında OpenSuse ve Mandriva kullanıyorum.
Yakın bir geçmişte Mandrivanın yerinde Kubuntu "ubuntu" park etmişti.
Gelelim Ford araba yı allayıp pullayıp yeni marka ile piyasaya sürmeye ki
siz buna Pardus u da dahil etmişsiniz. Pardus sıfırdan montaş bantına konmuş
kendi şasesi üzerine motor ve diğer aksamları yan sanayi den
pisi,çomar,tasma v.s kendi üretimi parçaların da bir araya getirilerek
oluşturulmuş görünümü kaportası ve şasesi farklı bir marka
oluşturmuştur.Yinede bir yanlışım varsa listeden ve sizden özür
dilerim.İstemedende olsa listede mail kalabalığına katkıda bulunmuş ve hatta
birazda polomiğe girmiş oldum. İyi günler ve çalışmalar dileğiyle.