[Pardus-kullanicilari] Google Chrome linux için beta sürümü kullanıma hazır.

Erdem Olcay erdemolcay at gmail.com
10 Ara 2009 Per 04:07:40 EET

Selamlar.

Şu an Chrome'un Linux için oluşturulan beta sürümünü Ubuntu 9.10 altında
kullanıyorum. İlk izlenimlerim gayet olumlu.

Çok ayrıntılı bir karşılaştırma yapmadım ama kaynak kullanımında Firefox ile
arasında belirgin bir fark yok sanki (bu Gnome'da böyle, KDE'de farklı
olabilir; malum, Firefox Gnome'u daha çok seviyor). Fakat sayfa görüntüleme
performansı Firefox'tan hayli yüksek. Şimdiye kadar kullandığım tüm
dağıtımlarda, Firefox'un çok fazla sekme açtığımda özellikle Flash veya
Javascript'in yoğun olarak kullanıldığı sayfalarda hantallaşmasından
şikayetçiydim. Chrome'da böyle bir sorun yok gibi. Gmail, Analytics,
Adwords, Wave gibi Google servislerinde zaten uçuyor.

Kurulumdan önce gözlerim Linux için depo adreslerini aramıştı. Sonra
indirdiğim paketle birlikte yaptığım kurulumun gerekli depoyu yazılım
kaynaklarına da eklediğini fark ettim, biraz daha gözüme girdi Chrome.

https://chrome.google.com/extensions adresindeki eklentiler biraz daha adam
olursa çoğu Linux kullanıcısı gönlünün tarayıcısına kavuşmuş olacak sanırım.

                 Erdem Olcay