[Pardus-kullanicilari] pisi açılmıyor

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
7 Ara 2009 Pzt 19:46:50 EET

2009/12/7 Süleyman Bostancı <bostanci.suleyman at gmail.com>

> Emre Bey, buna benzer bir başlıkta demiştim ki bu sorun için yapılması
> gerekenleri bir arkadaş düzgün ve toplu halde yazarsa bu sorundan muzdarip
> olan arkadaşlar da pisi çalışmıyor diye baştan sistem kurmaz. Ancak verilen
> cavap bazı komutlar ile (komutlar aşağıdadır) sorunun halledileceği yönünde
> oldu. Ama öyle görülüyor ki bu komutlar işe yaramıyor. Lütfen bu durumda bu
> komutlardan başka Pardus cd ile nasıl pisi onarılıyor anlatır mısınız?..
>
> sudo pisi clean
> sudo pisi dc
> sudo pisi rdb
> [...]
Komutlar dogru, CD ile onarilan pisi degil dosya sistemi. Yeni CD'lerde
sistem kurtarma diye bir secenek olabilir ona bir bakin. Degilse, CD'den
acip, grafik ekran gelince CTRL+ALT+F1'e basip, sonra gelen konsol ekraninda
(komut satiri):

fsck /dev/sdXY   yazarak sonuclanmasini bekleyebilirsiniz. (X=diskinizin
harfi, Y=kurdugunuz bolum, ornegin birinci diskin ilk bolumu icin /dev/sda1
gibi)

Emre