[Pardus-kullanicilari] Pulseaudio ile 24 bit 96 KHz müzik dinlemek.

Ozgur GOKALP ozgurgokalp at gmail.com
6 Ara 2009 Paz 22:02:57 EET

Bu konu ile biraz uğraştım.

*http://www.mjmwired.net/kernel/Documentation/sound/alsa/Audiophile-Usb.txt*

belgesindekilere göre */etc/modprobe.d/modprobe.conf* dosyasının sonuna

*alias snd-card-1 snd-usb-audio
options snd-usb-audio index=1 device_setup=0x0D*

satırlarını ekledim.

- Bu yaptığım değişiklikle ses kartımı 24 bit 96 khz modunda mı çalıştırmış
oluyorum? Eğer öyleyse sistemi yeniden başlattığımda etkin oluyor mu, ya da
başka bir şey yapmalı mıyım?

- Pulseaudio bu değişiklikten etkileniyor mu?

- Wine ile kullandığım foobar2000, wine ayarlarından oss, pulseaudio, alsa
vs. hangisini seçersem bu modda çalacak?

- Wine ses ayarlarındaki 16 bit ve 44100 (veya 48000) hz değerleri bu
durumda bir engel teşkil eder mi?

- En kusursuz ses çıkışını nasıl alabilirim?

Linux sistemlerinde ses olayını ben tam olarak anlamadım sanırım. Sorularımı
cevaplayacak, hatta biraz da ses sisteminin yapısı hakkında bilgiler
verebileceklere şimdiden müteşekkir oldum :)