[Pardus-kullanicilari] Kimya cizim programi ariyorum

Barbaros Akkurt akkurtb at itu.edu.tr
2 Ara 2009 Çar 13:36:29 EET

Selamlar butun uyelere,

Pardus 2009 ile mutlu gunler gecirmekte idim. Yalniz, doktora tezinde
kimyasal bazi formullerin cizimi icin bir programa ihtiyacim oldu.
Cesitli aramalar sonucunda bazi alternatiflere ulastim.

1) Wine ile ChemSketch isimli ucretsiz programi calistirmak: Bu bazen
ise yaradi, ancak cogunlukla programi calistirmak mumkun degil. Wine
ile ilgili sorunlar yasadigimi dusunuyorum.

2) Easychem paketini kurmaya calistim, ancak beceremedim. Easychem
paketine http://easychem.sourceforge.net/ adresinden ulasabilirsiniz.
Bu paketi veya asagida belirttigim paketlerden herhangi birini
(olabiliyorsa hepsini) Pardus deposuna atmanin bir yolu var mi? Ya da
bana nasil kurulacagini anlatir misiniz? Hepsi icin ayni ise tek bir
kurulum aciklamasi yeterli olur. Easychem C dili ile (C++ degil)
yazilmis, bazi derleyiciler kurdum, derlemeye calistim ama beceremedim
:-)

3) Diger alternatifler chemtool
(http://freshmeat.net/projects/chemtool/), xdrawchem
(http://xdrawchem.sourceforge.net/)

Ilginize simdiden tesekkur ederim, selam ve saygilarimla.
--
Barbaros Akkurt
ITU Fen-Edebiyat Fakultesi