[Pardus-kullanicilari] Virtualbox ve mikrofon

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
20 Ağu 2009 Per 02:35:37 EEST

2009/8/19 Kaan AKŞİT <kunguz at gmail.com>

> Pulseaudio-alsa-plugin'i kaldırmadan bir yol olmalı veya alsa-plugin
> olmadan birden fazla uygulamada sesi kullanabilmenin bir yolu.
> Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar, pulseaudio-alsa-plugin eklentisinden
> şüpheleniyorum çünkü o kurulu iken ne virtualbox nede skype adam akıllı
> çalışıyor ve skype çok sık kilitleniyor. Acaba paketlenirken bir nokta
> atlanmış olabilir mi?

Dedigim gibi, uygulamalar genelde alsa'yi "kilitleyerek" kullaniyorlar, bu
yuzden tek bir yazilim ses verebiliyor. Bazi "arkadas canlisi" uygulamalar
alsa cihazlarini dogru acip diger yazilimlarin da kullanmasina izin
veriyorlar, ama bu tip yazilimlar az.  Bu ve diger faydalari yuzunden
pulseaudio kullaniyoruz, umarim neden kullandigimiz daha acik olmustur.
Hersey alsa ile cozulebilseydi pulseaudio'ya da gerek kalmazdi.

Sanirim skype, alsa'yi kilitleyerek kullanan yazilimlardan birisi, o yuzden
yapilacak cok bir sey yok. Tek care dmix arayuzlu (birden cok ses yazilimini
alsa katmaninda mixerlama cihazi) bir alsa cihazi kullanmak, ama dedigim
gibi bunu internetten ugrasmaniz lazim ve sample rate'ler vs. uyusmadigi
zaman sorunlar cikabiliyor. kolay bir cozum degil.

Bence skype'in pulseaudio ile adam gibi calismasini bekleyin.

Eger pulseaudio kaldirdiysaniz, alsa-plug'inini de kaldirin ya da
kullanmayin, cunku bu plugin, pulseaudio'yu henuz temelden desteklemeyen
yazilimlar icin (skype gibi) dusunulmus bir yama cozum. Bir nevi
pulseaudio'yu alsa cihazi olarak gosteriyor, program bunu acip sesi
gonderiyor, alsa bunu alip tekrar pulse'a gonderiyor, pulse mixleyip tekrar
alsa ama bu sefer donanim katmanina gonderiyor vs. vs.

Daha once dedigim gibi, programlarinizda sadece "front" cihazini kullanmayi
deneyin, asound.conf 'a dokunmayin (default pulse'i degistirebilirsiniz veya
silebilirsiniz eger kullanmayacaksaniz), ilgili programlarda alsa ses cihazi
olarak hw:0 yazan yerlere front yazin sadece.

--
Emre