[Pardus-kullanicilari] nvidia geforce fx 5200 ve masaüstü efektleri sorunu

Fırat ÖNGÜL krizalit at gmail.com
19 Ağu 2009 Çar 00:57:59 EEST

Merhaba,
başlıkta anlattığım gibi makinemde geforce fx 5200 ekran kartım var. Sistem
ayarları > Masaüstü bölümünde masaüstü efektlerini aktif hele getirdim ve ne
nedir diye oynayıp bakarken 'Tüm efektler' de 'Erişebilirlik' bölümünde
"keskinleştir" yaptım. Sonra 'Gelişmiş' bölümünde 'Birleşiklik Kipi'nde
OpenGL yerine Xrender seçtim ve olan oldu. Tüm pencereler gerçek uzaklıkla 3
santim kadar yukarıda duruyordu. Boş masaüstüne tıkladığımda bunlar tekrar
aşağı iniyordu fakat pencereyi seçtiğimde yine yukarı çıkıyordu. Gerçekten
çok ilginçti hayalet gibi farenin durduğu yer etki ettiği noktanın 3 cm
aşağısında duruyordu. Bunu bir şeyin üzerine geldiğimde aktif seçme gibi
mavi bir gölge yapmasından anladım. Bu arada KDE iki sefer çöktü ve hata
raporu göndermek istedi ama bir yandan da makine kendiliğinden kapanıp
açıldı.
Sonra normal bir şekilde KDE açılmadı ve failsafe ile girebildim.
Şu an belli efektleri etkinleştirmek istediğimde;
"Verilen yapılandırma seçenekleri ile masaüstü efektleri etkinleştirilemedi.
Ayarlar önceki haline döndürülecek.

X yapılandırmanızı kontrol edin. Özellikle gelişmiş seçenekler bölümündeki
birleşiklik tipine dikkat edin."
hata mesajını veriyor.
Efektler aktif olduğu halde hiçbir efekt uygulanmıyor gerek sihirli lamba
olsun gerek pencerelerin altındaki gölgeler olsun tüm efektler kapalı gibi
davranıyor.

xorg.conf dosyamda yazanlar şunlardır;
Section "ServerFlags"
EndSection