[Pardus-kullanicilari] Masaüstü'ne kavuşmak ve diski boşaltmak

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
17 Ağu 2009 Pzt 13:02:57 EEST

2009/8/17 Metin Oğuz <metinoguz26 at gmail.com>

> [...]
>
> Ama 2009 daki yaşanan ve burada gündeme gelen sorunlar yüzünden 2008'e
> dönmeye ve 2008'in kurulu olduğu disk bölümünün kapasitesinin azalması
> yüzünden  oradaki home dizinimi tümüyle sildim.(ya da öyle zannediyorum
> konsolda rf -rm home komutunu verdim).Bu durumdan sonra 2008'de ne yetkili
> dosya yöneticisi ne de tasma çalışmadı fstab dosyasını düzenlemem
> gerekiyordu 2008 deki ev dizinimi mount etmek için.Bende 2009 u kullanarak
> 2008'in fstab dosyasını düzenledim ve 2008 sorunsuzca açılmaya başladı.
>
> 1.2008'in kuruluştaki masaüstü simgelerini nasıl oluşturum? Masaüstü

Bunu bilmiyorum ama baska bir yonetici kullanici yaratip, o kullanici ile
ilgili kullaniciyi silip, tekrar yaratirsaniz duzelecektir.

2.2008'in ev dizinini silip sda3 'e bağlamama karşın 2008 disk kapasitesi
> hala çok dolu , aynı halde duruyor sanki ev dizinini hiç silmemişim gibi,
> tam silemedim mi acaba ya da ne yapmam lazım.Fstab dosyası aşağıda.

sd3'un bagli oldugu dizine gelip,  du -k  ile nerde kullanim var
gorebilirsiniz, ncdu isimli paket daha guzel bir gorunum sunabilir. Grafik
bir disk analiz programi da vardi filelight isminde.

--
Emre