[Pardus-kullanicilari] PARDUS 2009 ve ALSA

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
16 Ağu 2009 Paz 22:50:51 EEST

Kaan AKŞİT wrote:
> Pardus 2009 ile Alsa ses mimarisini kullanmak mümkün müdür? Pulseaudio ile
> birkaç sorun yaşıyorum:
>
> 1. Skype'ın ara ara durması, pasuspender skype komutu ile açıyorum ancak
> genede uzun aralıklarla da olsa skype halen kilitleniyor.
> 2. Virtualbox'ta sanal bir Windows makinam var. Ancak ses kaydederken sadece
> saniye başlarında kısa aralıklarla kayıt yapıyor ve ortaya kesik kesik bir
> kayıt çıkıyor. Virtualbox içinde ses mimarisi olarak Alsa kullandığımda da
> sesler bu sefer kesik kesik geliyor ama kayıt düzgün oluyor. OSS ile hiçbir
> şey yapamıyorum bile.

> [...]

İkisi birbirinden bağımsız şeyler. ALSA ses sürücülerini sağlıyor. Zaten onu kullanıyoruz, onun dışında bir çözüm yok. Pulseaudio ise Alsa üzerinde çalışan bir ses sunucusu. Sesi ağ üzerinden başka bilgisayarlara yönlendirmek, uygulama tabanlı ses yönlendirmek, ses şiddeti ayarlamak, çeşitli gelişmiş bluetooth kulaklık özellikleri sağlayan bir uygulama.

Sorun gerçekten pulseaudio'dan mı kaynaklanıyor anlayabilmek için

sudo pisi rm alsa-plugins-pulseaudio --ignore-dep

komutuyla alsa-plugins-pulseaudio paketini kaldırıp, bilgisayarı baştan başlatın. Pulseaudio'nun devreden çıkması lazım.