[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009 Sorunları

Erdogan YILMAZ erdyil2 at gmail.com
14 Ağu 2009 Cum 18:27:50 EEST

Merhabalar,

Emeği geçen herkese teşekkür ederek başlıyayım sıkıntılarıma. Pardus 2009'u
beta sürümünden beri test edip kararlı sürüm yayınlanınca da hem kendim hem
de çevremdeki dört kişinin bilgisayarlarına kurdum. Aşağıda yazdıklarım
yaşadıklarımın belki onda biridir. USB ADSL modem problemi, yeni bir modem
almamıza neden oldu. En azından o sorunu bu şekilde aştık. Ekran karını
düzgün tanımadığından mıdır, ekranı düzeltiyorum program pencereleri
yamuluyor onları düzeltiyorum ekran yamuluyor neyse sonunda her iki olayıda
biraz yamultarak orta yerde buluşturdum bu sorunuda bu şekilde (şimdilik)
aştım diyorum. Ama aşamadığım sorunları da aşağıda aktarıyorum;

Pardus 2009'u beta sürümünden beri test edip kararlı sürüm yayınlanınca da
hem kendim hem de çevremdeki dört kişinin bilgisayarlarına kurdum. İşim
gereği sürekli tarayıcıya ihtiyacım oluyor. Samsung SCX-4100 çok fonksiyonlu
siyah-beyaz lazer yazıcı tarayıcı kullanıyorum. Bu donanımı alırken
özellikle Linux'a destek vermelerinden dolayı almıştım. Web sitelerinde de
Linux sürücüleri bulunuyor. İşte bütün sorunda burada başladı.
1- Pardus 2009'da indirmiş olduğum yazıcı sürücülerini kurmak için root
olarak "./autorun" veya ./install.sh" komutlarını verdiğimde konsolda önce
bazı kütüphaneleri yüklüyor sonra da orada kalıveriyor, hiç ilerleme
kaydetmiyor. Pardus 2008.2 sürümünü indirip onda denediğimde hiç bir problem
olmadan sürücüyü kurdum. Sorun konsolda mı, yazıcı sürücüsünde mi çözemedim.
Daha sonra Mandriva Linux kurup denedim onda da çalıştı. Fakat Pardus
2009'da çalıştıramadım. Yazıcı çalışıyor, tarayıcı çalışmıyor. Yazıcıyı da
Pardus 2009 sürücüsünü kullanarak kurdum.

2- Conextant HSF modemimi tanıtmak için az çaba sarf etmedim ama
beceremedim. 2008.2'de hsfmodem sürücüleri var, fakat 2009'da yok. Artık
faks denen olaydan vazgeçip sadece mail olayını kullanacağız herhalde.
Hsfmodem sorununu çözünce bu seferde Hylafax paketini bekleyeceğiz.

3- Pardus 2009'u ilk kurarken yetkili kullanıcıya şifre sorulmaması için
otomatik girişi açık hale getirmiştim, tabi ki şifre atadıktan sonra. Daha
sonra nvidia-173 sürücülerini kurmam gerekti, kullanıcı çıkışı yapıp tekrar
girmek istedim olanlar oldu Pardu 2009 geri dönemedi.

4- İlk kuruluşta "GRUB'u kurulmasın" seçeneğini işaretledim. Hani artık MS
Win'den tamamen vazgeçtik gemileri yaktık, grub açılıyor bekliyor vs. derken
bir 10-15 saniye kazanırız diye düşündüm ama bu da mümkün olmadı Pardus hiç
açılmadı, tekrar kurmak zorunda kaldım.

5- Bir yayın projesine Scribus ile başlamıştım, tabi ki windows versiyonu
ile. Temelde linux için geliştirilen bir program onunla başlayalım demiştik.
Fakat 2009'uzun paket depolarında hala göremedik.

Bunlar dışında Mandriva'yı kurup ondaki kolay kullanım ve donanım tanıma
özelliklerini gördükten sonra Pardus 2009'un daha çok yol katetmesi
gerektiği düşüncesindeyim. Ayrıca paket depolarını da işin içine
kattığımızda çoook çalışmamız gerek çoooook.

Tabi biz kullanıcılar olarak mutfaktaki zorlukları pek yaşamadığımız, yemek
önümüze gelip ağzımız yandığında feryat ediyoruz. Emeği geçen herkese tekrar
teşekkür ederim. Bu tür eksiklerin de 2008 sürümlerinde olduğu gibi kısa
sürede halledileceğine eminim.

Kolaylıklar diliyorum...

--
Erdoğan YILMAZ